Adverteren op Facebook: wel of niet doen? - Marketingbureau Online2see

Home » Blog » Adverteren op Facebook: wel of niet doen?

Adverteren op Facebook: wel of niet doen?

Zit je te denken om te adverteren op Facebook, maar weet je niet hoe je dat effectief moet doen? Misschien vraag je jezelf wel af of het nog zin heeft. Er zijn veel dingen veranderd op Facebook en het is handig om op voorhand te weten wat adverteren op Facebook jou nu nog kan bieden. Zo kom je niet voor verrassingen te staan.

In deze blog vertellen wij jou de verschillende manieren van adverteren op Facebook. We leggen je ook uit wanneer het zin heeft om te adverteren op Facebook, wat wel en wat niet werkt, hoe je moet adverteren en hoe je dit meetbaar kan maken.

Weet jij nog niet hoe je moet adverteren op Facebook? Na het lezen van deze blog weet jij precies of adverteren op Facebook iets voor jou is. We leggen je ook uit hoe je dit het beste kunt aanpakken zodat je jouw budget optimaal kunt inzetten!

In onze online training ‘Effectief adverteren op Facebook’ leggen we jou uit hoe je omzet kunt halen uit je Facebook advertenties!

adverteren op facebook

Verschillende manieren van adverteren op Facebook

Waar moet je beginnen? Hoe weet je of iets werkt en welke doelgroep hierop aansluit? Is de functie bericht promoten voldoende?
Dit zijn vragen die mensen, wie beginnen met adverteren op Facebook, vaak zichzelf stellen. We zullen je uitleggen waarom adverteren beter werkt dan het promoten van een bericht.
Het promoten van een bericht is erg makkelijk omdat deze knop al onder jouw eigen bericht staat. Dit is erg verleidelijk omdat je weinig hoeft in te stellen om je bericht te promoten. Afhankelijk van je budget wordt je bericht aan meer mensen vertoond op hun tijdlijn. Dit kan al starten vanaf €2 per dag.

Waarom werkt adverteren beter dan het promoten van een bericht?

Door het promoten van een bericht kun je snel meer mensen bereiken die jouw pagina (nog) niet volgen. Bij het promoten van een bericht zijn de instellingen beperkt. Vaak is het uiteindelijke resultaat van zo’n advertentie erg slecht. Een paar beperkingen die dit met zich meebrengt:

– Je kunt je bericht niet tussendoor aanpassen als je bericht gepromoot is.
– Je kunt het doel van je advertentie, bijvoorbeeld meer likes of meer kliks naar je website, niet aangeven.
– Je kunt uit een paar beperkte doelgroepen kiezen. Dit zijn vaak je huidige volgers, vrienden van vrienden of een doelgroep op basis van enkele demografische gegevens.

adverteren op facebook

Wanneer zou je een bericht wel promoten?

– Je wilt je bericht aan mensen laten zien die jouw pagina niet volgen.
– Je bent nieuw met adverteren en je wilt zien wat een advertentie kan opbrengen.
– Je hebt een bericht dat goed werkt maar je wilt meer mensen bereiken.

Wel of niet adverteren op Facebook?

Adverteren heeft alleen maar zin als je een bepaald doel voor ogen hebt. Dit geldt niet alleen bij Facebook. Het is belangrijk om altijd een doelstelling te hebben, bijvoorbeeld 10 nieuwe leads naar je website. Dan moet je jezelf afvragen hoeveel een lead waard is. Daardoor kun je al snel je advertentiebudget berekenen. Nu vraag je jezelf waarschijnlijk af of je wel moet adverteren op Facebook.

Facebook heeft verschillende opties om te adverteren. Voor elke optie zijn weer aparte biedstrategieën. Om te beslissen of jij moet adverteren op Facebook staat hieronder het overzicht van de doelstellingen van de advertenties op Facebook. Bedenk dus goed welk doel je voor ogen hebt en hoeveel geld het jou waard is om dat doel te kunnen bereiken.

wel of niet adverteren op facebook

Hoe kun je Facebook advertenties meten?

Door het gebruik van de Facebook Pixel kun je de effectiviteit van je Facebook advertenties meten. Door de Facebook Pixel zie je bijvoorbeeld hoeveel mensen doorklikken vanuit je advertentie naar je website en welke acties zij op je website doen.

Voor een simpel en snel overzicht kun je ook naar advertentiebeheer gaan. Hier zie je verschillende statistieken waar je ook informatie uit kunt halen. Via je eigen bedrijfspagina kun je bij jouw advertentiebeheer komen.

Voor meer informatie over de Facebook Pixel, wat je ermee kan en hoe je kunt voldoen aan de verplichtingen van de AVG, kun je deze handleiding gebruiken.
Bij vragen kun je altijd contact met ons opnemen. Wij kunnen ook de Facebook Pixel voor jou installeren.

facebook advertenties meten

Anderen bekeken ook

social media kanalen
advertenties in whatsapp
contentkalender
1
Hoi! Als je een vraag hebt, dan help ik je graag. We zijn elke werkdag geopend van 8.00 uur tot 17.00 uur.
Powered by